lördag 2 februari 2013

Från kofta till lampskärm


Jag är inte den som följer trender till punkt och pricka men visst blir man påverkad och inspirerad över sådant som dyker upp. 

Stickat har ju varit i ropet ett tag nu och när min lampskärm gick sönder, en av katterna dängde lampan i golvet under jakten på en fluga, fick jag en idé. Koftan, som jag aldrig har gillat, som åkt upp och ner ur insamlingskassen, ska nu bli lampskärm. 

När jag letade inspiration på nätet hittade jag bland annat bloggen Clara Stickar. Clara är galen i garn och ger massor av tips och inspiration. Hon har förstås stickat sin fina lampskärm själv.

Bild från: clarastickar.blogspot.se
Bild från: mio.se



Så här fin blev koftan som blev en lampskärm. Det var så roligt och jag kunde inte sluta. Ena ärmen blev också skärm. Båda pryder nu varsitt fönster i teverummet. Äntligen blev det något vettigt av koftan!














2 kommentarer: