lördag 2 mars 2013

Sportlov - nu ska det sportas!







































Det är sportlov och jag är ledig hela veckan. Nu gäller det verkligen att komma igång med sportandet, det hörs nu till och med på namnet! Jag har bestämt mig för att göra någon form av fysisk aktivitet varje dag!

Idag, lördag, har jag åkt cirka fyra kilometer i längdskidåkningsspåret vilket tog knappt 40 minuter. Vallningen, som min man skötte, var både och faktiskt. Stundom gled det på bra och stundom hade jag flera centimeter snö under skidan och då gick det trögt vill jag säga. Men jag fick svettas och jag är nöjd med min insats. Jag tycker att 40 minuter är en lagom tid att lägga på träning. 

Min dröm är att komma igång med löpning och kunna springa, si så där, fem kilometer i ett svep. Jag vet att senor och ligament vill ha tid på sig att byggas upp så det gäller därför att ta det lite försiktigt i början och trappa upp det hela.  Jag känner mig redo, för jag har laddat länge, att nu äntligen ta itu med min fysiska hälsa. Det finns ingen återvändo; jag börjar NU och om två månader springer jag fem kilometer utan uppehåll. Så det så!  

Jag drömmer om att kunna springa en runda i en skog som jag brukar rida i och som jag verkligen gillar. Vi har både sett älg och tjäder där men aldrig mött någon annan människa. Skogen är gammal och gles och stigen är bred och upptrampad. På hösten kantas stigarna av kantareller. Det är en riktig trollskog. Marken är ganska kuperad och jag ser mig själv springa där upp för backarna med kraftfulla steg. Det är nu det börjar! Jag ska dit! Min dröm kommer att gå i uppfyllelse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar