måndag 11 mars 2013

En rackans radio


Jag hörde just på radion att FM är gå gång att tas bort helt och all radiosändning ska bli digitaliserad. Min fina lilla radio i gammaldags stuk blir helt värdelös. Den kommer då inte att kunna ta emot några sändningar mer. Den som, förutom att den är så snygg, har ett dunderbra ljud - det ligger en rackans högtalare i. Vilket man inte kan tro när man ser den. 

I och med digitaliseringen försvinner det där sprakande ljudet när man söker frekvenser. När jag hörde detta tänkte jag att det är ganska lustigt att radion har fått vara kvar i FM så här länge ändå. Med tanke på alla annan utveckling och förfining inom teknikområdet som skett den senaste tiden. Jag har min lilla goding kvar tills det blir dags. Visst är den stilig?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar