söndag 16 februari 2014

Vår Vante


Här ligger han vår myskatt nummer ett, Vanten. Det som är så speciellt med honom är att han vill gärna kramas. Han hoppar upp i knät på en och lägger tassarna runt halsen och riktigt kramas. Han vill gärna pussas också men det vill inte jag då jag råkar veta vilken bra musjägare han är.

Han är en så kallad skeppskatt med jättetassar som ser ut om tumvantar. Han har tre extra trampdynor på varje framtass på själva "tummen". Därav har han har fått smeknamnet Vanten. Han är hur go som helst. 

Under två månader i somras var han försvunnen. Jag ringde en spådam som sa att han bara var ute på äventyr och att han kommer hem när det är dags. Och det gjorde han. Det är vi mycket glada över. Det var stor sorg i huset när han var borta men jag litade på spådamen. Och det gjorde jag rätt i. Fantastiskt vilken glädje djur kan skänka. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar