onsdag 19 februari 2014

Rosa Ranunkler


Av en tillfällighet upptäcker jag att jag har en liten samling glasskålar på fot. Jag gillar verkligen inte grejen med att samla. Jag har sedan barnsben samlat på det mesta och jag tänker varken nämna det ena eller det andra men det handlar om sådant som för andra verkar helt sakna värde. Med åren har jag märkt att det bara blir jobbigt med att samla på sig massa saker. Och dessa samlingar. De tar bara plats och även för samlaren själv tappar de värde.

Hur som helst kan det vara trevligt att ställa liknande föremål tillsammans utan att det för den sakens skull behöver vara en samling. Som här en liten samling glasföremål. Ranunkler är ljuvliga små blommor med ett romantiskt skimmer över sig. Passar fint med glaset!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar