lördag 8 februari 2014

Gammal kökssoffa i nytt madrasstyg


Den här gamla kökssoffan kommer ifrån min mans föräldrahem. När vi fick den var den röd och blank. Det är säkert femton år sedan nu och vi målade den vit. När barnen var små, och fram till nu, var den klädd i ett vaxat tyg som var lätt att torka av. Med vaxtyget var spår av kladdiga små fingrar lätta att avlägsna. Idag var det dags att ge den ett nytt fräscht tyg. 

Det blev ett madrasstyg som jag är tokig i. Det finns i flera färger men till vårt kök blev det förstås ett i rött. Jag känner redan nu att jag vill ha mer. Kan jag klä om något annat i detta underbara tyg? Det svarta är lockande. 

Tyget är inköpt i den mysiga gårdsbutiken Majas Café och Presenter i Rengsjö, som ligger strax utanför Bollnäs. Inte dyrt var det heller, 149 kr/meter!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar