fredag 3 maj 2013

Rostiga ting

Tiden har sin gång och av väder och vind skapas denna fina patina - rost. 
Ett fin stilleben blev det av de gamla fina järngrytorna som jag räddat från att hamna på skroten. Den gamla rostiga och buckliga hinken har jag hittat mitt ute i skogen. Tydligen hade man skogen som soptipp förr, när man inte visste bättre. Helt otrolig att man bara tippade allt möjligt i naturen. Porslin, gamla kapsyler, både hela och trasiga glasföremål, gamla tandkrämstuber, ölburkar ja, jag skulle kunna hålla på länge för att rada upp allt man kan man hitta. Massor av saker som inte är nerbrytbara utan ligger kvar i åratal. Vet inte hur man tänkte. 

Tur för mig iallafall som hittade, i mina ögon, detta fynd. Hinken fick följa med hem och jag har fyllt med jord och stuckit ner några äppelkvistar. Min förhoppning är att de ska slå ut i blom. Vi får väl se. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar