fredag 18 januari 2013

Och så var den glada julen slut!


Jag tycker alltid att julen bara svischar förbi. När det är dags att plocka undan alla julsaker är jag inte riktigt klar. Jag har ju nyss kånkat ner allt från vinden, änglar och tomtar har prasslats fram ur sina silkespapper. Granen har fått komma in i värmen och stjärnorna lyser upp hela hus, både från in- och utsidan. Och nu ska allt bort! 

Jag förespråkar inte tomtar långt fram i januari och jag medger att granen har gjort sitt, men tiden för allt detta härliga är alltför kort. Istället för att klä granen dagen före julafton, varför inte göra det redan till Lucia? Till första advent kan väl något mer än bara stjärnor och ljusstakar ställas fram. På så vis upplevs kanske julen längre och jag känner mig klar med den när det är dags att säga adjö. Jag ska prova det nästa år.

Några saker får vara kvar hemma hos mig.
Lummelkransen kring taklampan i köket får vara kvar ett tag till.


Amaryllis står sig fint även efter jul.


Franska liljan är ny för i år.

Lyktan på trappan kommer vara kvar länge

Finfint hjärta funkar året om. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar