lördag 18 januari 2014

Japan i Sverige

En helt vanlig tisdag drog min man och jag till Yasuragi, ett japanskt spa strax utanför Stockholm. Förra året var vi där och firade 15-årig bröllopsdag och önskade att det skulle blir lite av en tradition att åka ett par dagar på hösten. Då på hösten kan det behövas lite härlig avkoppling när det är så mörkt och dystert.

Avkoppling är det verkligen, att vistas där. Dessutom ganska folktomt när man åker mitt i veckan. Så tomt att jag kunde fota inne tvagningsrummet. När inte inte en människa syntes till smög jag upp min iPhone och tog några bilder. Inte så bra kvalité men hoppas att känslan framkommer.



















Utomhusbassängerna, med precis lagom varmt vatten, var också tomma på folk. Ett par hundra meter avklarades i den stora inomhusbassängen. En yukata får man vid incheckningen och i den glider man omkring under hela vistelsen. Till och med under middagen bär man den och det fina är att man får ta med sig den hem. 

Yoga, Zenmeditation, Do In och Klangresa var de aktiviteter vi gjorde. Fantastiskt härligt! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar