lördag 2 november 2013

Tavelhyllors briljans






För femton år sedan var det inte så lätt att få tag på tavelhyllor. Därför gjorde jag en ritning och lämnade till min svärfar. Resultatet är inte lika smäckert som de fabriksgjorda men jag har den kvar och den är lite speciell, se nedan.

Jag hade aldrig sett någon tidigare men hade en idé om att det skulle vara snyggt att ha till ramar över sängen. Nu sitter den i hallen och hyser några fotografier och Tranströmmers dikter. Kanske det är världens första tavelhylla? Vem vet?

Nu för tiden finns tavelhyllor att få tag på lite överallt. Jag tror att IKEA har de allra billigaste. Genom att sätta flera på höjden bildar en egen liten möbel. Köket fick ett lyft och kokböckerna fick komma ut ur skåpet visa sig fina:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar