onsdag 16 oktober 2013

Härliga hösten är här


Det är höst nu. Träden börjar gulna och luften blir klar och hög. Näsan fylls av nya spännande dofter. Fukt, jord och fallna löv.

En promenad i höstskogen är som balsam för själen. Under dagens skogspromenad hände något märkligt. Just när jag är på väg att passera ett vägskäl är det någon eller något som stoppar mig och min uppmärksamhet leds mot en annan stig än den jag är på väg att gå. 

Efter att ha gått bara några meter in på den nya stigen ser jag en skylt med ett runstens R på, och en pil i den riktning jag är på väg. En skylt, mitt ute i skogen?! Skylten visar vägen till ett fornminne men för mig visade den också något annat. Ett hav av kantareller uppenbarar sig och jag plockar så att jag kan och dela med mig till grannarna.  Lovely:)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar